Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, які затверджені Постановою КМУ № 176 від 18.02.1997 р. (у редакції постанови КМУ від 26.09.2007 р. № 1184) передбачено, що:

у разі здійснення міжміських або міжнародних перевезень водій повинен надавати допомогу пасажирам з обмеженими фізичними можливостями в розміщенні ручної поклажі, багажу, милиць, візків та інших особистих речей, а також під час посадки і висадки з автобуса;

при обслуговуванні пасажирів з обмеженими фізичними можливостями, водій повинен перевіряти після прибуття до пункту призначення, чи здійснив пасажир заплановану висадку та чи не забув багаж та/або ручну поклажу чи особисті речі.

Необхідно також зазначити, що Перевізник зобов’язаний забезпечити навчання та інструктаж водія щодо особливостей посадки (висадки) осіб з обмеженими фізичними можливостями.

У разі виходу з ладу автобуса (припинення перевезення через настання надзвичайної або невідворотної за даних умов події) приміського чи міжміського сполучення водій здійснює пересадку пасажирів в інший автобус, яким пасажири будуть доставлені до найближчої автостанції чи кінцевого пункту призначення. У такому разі на приміському маршруті пасажиру повертається повна, а на міжміському невикористана вартість квитка. Перевізник організовує подальшу поїздку пасажирів.

Оплата послуг перевізника з попутного перевезення пасажирів до найближчої автостанції у міжміському сполученні здійснюється за рахунок коштів перевізника, під час рейсу якого відбулася пересадка пасажирів.

У разі виходу з ладу автобуса міського сполучення перевізник повертає пасажирам повну вартість квитка, а подальша поїздка оплачується та здійснюється ними самостійно.

Треба також нагадати, що квиток необхідно зберігати до кінця поїздки.

Організатори регулярних перевезень, замовники послуг, автомобільні перевізники, автомобільні самозайняті перевізники, персонал автомобільного транспорту, автостанції та пасажири несуть відповідальність за невиконання цих Правил згідно із законом.

Державний контроль за дотриманням передбачених цими Правилами вимог покладається на Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, органи Державтоінспекції та Держспоживінспекції.

У разі порушення ваших прав при користуванні автомобільним транспортом, необхідно звернутися з письмовою скаргою до однієї з вищезазначених інспекцій в залежності від їх компетенції або безпосередньо до Міністерства інфраструктури України.

Адреси територіальних управлінь Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті можна знайти на офіційному сайті цієї інспекції: http://www.uti.gov.ua/