Не існує офіційних термінів для подання скарги після дати можливого порушення. В той же час доцільно, як правило, подавати вашу скаргу щонайшвидше після вичерпання вами внутрішніх засобів правового захисту. Несвоєчасне представлення вашої справи може також уповільнити отримання своєчасної відповіді від держави-учасниці.
Кожна справа розглядається комітетом на закритому засіданні. скарги розглядаються на основі письмової інформації, представленої автором скарги і державою-учасницею. Тому на практиці усні подання від сторін або аудіо- або аудіовізуальні докази (такі, як аудіокасети або відеоплівки) не приймаються.
Із самого початку слід зазначити, що рішення Комітету не підлягають оскарженню і що рішення, як правило являються остаточними. Доля вашої справи в майбутньому залежить від характеру ухваленого рішення.